جامپینگ فیتنس  ( JUMPING FITNES )


 جامپینگ فیتنس چیست ؟

جامپینگ فیتنس ، شاید تا به حال با این کلمه مواجه شده باشید و از خود پرسیده باشید منظور از آن چیست ؟
به طور خلاصه اگر بخواهیم آن را توضیح دهیم میتوان گفت ، جامپینگ فیتنس ورزشی است که باعث افزایش انعطاف پذیری و تناسب شده و آن را  بهبود بخشیده و تعادل را افزایش می دهد . برای کسانی که از تمرین در باشگاه های ورزشی خسته شده اند ، این ورزش  یک گزینه ی عالی محسوب می شود .
جامپینگ فیتنس ورزشی نوین در ایران است که به وسیله ی محصول ورزشی به نام ترامپولین ( TRAMPOLINE ) انجام میشود .
جامپینگ ورزشی ایده آل برای شکل دادن به بدن بوده و دارای بسیاری مزایای منحصربفرد ، کاهش وزن سریع همراه با مزایای سلامتی که در ادامه به برسی بیشتر آن میپردازیم  . بوسیله ی یک پرش نرم بر روی یک صفحه ی ترامپولین ، مفاصل بطور کلی محافظت می شوند .
به تازگی بیشتر باشگاه های ایران از ترامپولین استفاده کرده اند و کلاس هایی با عنوان کلاس های ترامپولین یا همان جانپینگ فیتنس برگزار کرده اند . این کلاس ها همراه با موزیک و تلفیقی از رقص و حرکات ورزشی میباشد که موجب شاد بود این ورزش میباشد و بیشتر مواقع به صورت گروهی انجام شده .
جامپینگ تاثیر مطلوبی بر روی سیستم قلبی عروقی داشته ، ظرفیت شش ها و استقامت کلی را افزایش می دهد . تمرین بر روی  ترامپولین ، تقویت مجموع عضلات سراسر بدن را بدنبال دارد ، و با این حال مناسب تمامی افرادی که به دنبال شیوه ای موثر برای کاهش وزن و یا بهبود شرایط فیزیکی هستند ، می باشد. این دسته از تمرینات فیتنس باعث چربی سوزی سریع ، به معنای کاهش وزن دلخواه و جلوگیری از مشکلات سلامتی میشود  و همچنین برای دوره نقاهت بعد از جراحت یا در مورد مشکلات مفصلی مناسب می باشد .

اساس کار جامپینگ فیتنس :

” جامپینگ وابسته به تمرینات و حرکات سخت نبوده و مناسب تمامی افراد است “
جامپینگ ، تلفیقی از پرش های سریع و کوتاه ، سرعت بالا و عناصر قدرتی در ترکیب با عناصر متعادل کننده به منظور تمرینات عالی قلب می باشد . واحد های جامپینگ توسط مربیان آموزش دیده ی دارنده ی گواهینامه ی اصلی جامپینگ که در سرتاسر جهان توسط 
مربیان حرفه ای کار می شود ، ارائه می شوند .




Comments

Popular posts from this blog

ترامپولین در خانه بیل گیتس – ترامپولین در خانه ثروتمندان